Tablets 4 All
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

+2
Nu7s
Admin
6 plaatsers

Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  Admin do 27 dec 2012, 07:46

Bekend is, dat enkele gebruikers van de Cherry M-1038 de tablet succesvol voorzien hebben met de Yarvik firmware.
De M-1038 zou nu zonder problemen van WIFI of schermflikkeringen werken.

Zodra verder info bekend is wordt dit hier geplaatst.

Admin
Admin

Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 07-11-12

https://tablets4all.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Re: Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  Nu7s do 03 jan 2013, 08:40

Ik draai de Yarvik software op m'n Kruidvat tablet en alle functies werken perfect.

Welke "problemen" ondervind ik nog:
- Hoge helderheid
- Gezoem
- Video's in de Youtube app (die niet standaard geïnstalleerd staat) vullen het scherm niet volledig. (Terwijl dit volgens mij bij de M-1038 wel was)
- Startscherm toont nu uiteraard "Yarvik" in plaats van Cherry

Wat mij beter lijkt:
- Realistischer batterijverbruik. Heb nog geen dramatische daling van 10-15% in 1 minuut gezien.
- Geen klachten over gevoeligheid scherm e.a.

Rooten via TPSparky-VonDroid-Root werkt nog steeds perfect.

Nu7s

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Re: Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  cozy59 vr 04 jan 2013, 07:03

Nu7s schreef:Ik draai de Yarvik software op m'n Kruidvat tablet en alle functies werken perfect.

Welke "problemen" ondervind ik nog:
- Hoge helderheid
- Gezoem
- Video's in de Youtube app (die niet standaard geïnstalleerd staat) vullen het scherm niet volledig. (Terwijl dit volgens mij bij de M-1038 wel was)
- Startscherm toont nu uiteraard "Yarvik" in plaats van Cherry

Wat mij beter lijkt:
- Realistischer batterijverbruik. Heb nog geen dramatische daling van 10-15% in 1 minuut gezien.
- Geen klachten over gevoeligheid scherm e.a.

Rooten via TPSparky-VonDroid-Root werkt nog steeds perfect.

Zou je misschien iets meer bijzonderheden kunnen geven mbt de Yarvik firmware?
Welk model dan wel firmware voor hiervoor geschikt is?

De eerste twee issues die je noemt, lijken erop te wijzen dat de hardware wellicht toch niet helemaal 100% want
ook op de stockrom doen deze problemen zich voor. Misschien toch overwegen om het apparaat aan te bieden ter reparatie.
Zet gemakshalver dan wel even de stockrom terug anders zou het kunnen zijn dat men controleert met de Yarvik rom en zegt
dat het probleem daaraan ligt en niet aan het apparaat zelf.

Alvast bedankt
cozy59
cozy59
Admin

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 07-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Re: Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  Nu7s vr 04 jan 2013, 07:51

cozy59 schreef:
Zou je misschien iets meer bijzonderheden kunnen geven mbt de Yarvik firmware?
Welk model dan wel firmware voor hiervoor geschikt is?

De eerste twee issues die je noemt, lijken erop te wijzen dat de hardware wellicht toch niet helemaal 100% want
ook op de stockrom doen deze problemen zich voor. Misschien toch overwegen om het apparaat aan te bieden ter reparatie.
Zet gemakshalver dan wel even de stockrom terug anders zou het kunnen zijn dat men controleert met de Yarvik rom en zegt
dat het probleem daaraan ligt en niet aan het apparaat zelf.

Alvast bedankt

Er is voor zover ik weet maar één versie firmware voor de Yarvik TAB10-201.

De problemen van de helderheid en gezoem liggen inderdaad vermoedelijk aan de hardware, maar daar is geen reparatie voor mogelijk. Tablet opsturen zou dus een teruggave van de aankoopprijs worden. En waar ga ik nog zo een goede tablet vinden voor €159? Ik pak er voorlopig het gezoem en de helderheid er wel bij.

Nu7s

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  cozy59 vr 04 jan 2013, 13:37

De firmware link is nu hier te vinden

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
cozy59
cozy59
Admin

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 07-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Re: Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  Nu7s za 05 jan 2013, 20:25

De Yarvik firmware is nu enkele dagen in gebruik, dus kleine update:

Batterij-status is niet verbeterd. Er zijn geen plotse dalingen meer zoals op de Cherry firmware, maar op ongeveer 25% batterij krijg ik dezelfde fenomenen als bij Cherry 5%. Scherm zoomt in en uit, dingen worden aangeklikt, etc...

Voor de rest geen klachten, gezoem is wel niet opgelost, maar tablet werkt prima.

Nu7s

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  cozy59 zo 06 jan 2013, 08:01

Batterij dus boven de 25 % houden maar als dat het enige is om de spookzaken tegen te gaan.
Misschien dat nieuwe kalibratie van de batterij uitkomst biedt om een juiste aanwijzing te krijgen?
Bij XDA Dev is er ook het .e.e.a. over terug te vinden en bij Googleplay deze app
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Het proberen waard je kunt er weinig fout aan doen.

Bedankt voor de update!
cozy59
cozy59
Admin

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 07-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Re: Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  Taigu di 15 jan 2013, 14:33

Batterijcalibratie help helaas alleen tegen de gekke sprongen die de percentage-indicator maakt. Je batterij zelf gaat er niet langer van werken en beeldschermproblemen blijven. Bij mij <10%. Vreemd fenomeen, maar wel mee te leven.

Taigu

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 15-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Re: Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  Warface wo 16 jan 2013, 10:34

Ik vermoed dat de batterij gewoon ruk is, als met 2 verschillende firmware files de batterij alsnog zo kort mee gaat Sad
Warface
Warface
Super MOD

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 07-11-12
Leeftijd : 33

https://tablets4all.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty M-1038

Bericht  smetin vr 15 maa 2013, 11:00

... hoe kan ik huidige orginele firmware van m-1038 veiligstellen ??

smetin

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 15-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Re: Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  cozy59 ma 18 maa 2013, 16:32

smetin schreef:... hoe kan ik huidige orginele firmware van m-1038 veiligstellen ??

Een backup maken van de ROM is lastig omdat CWM niet goed werkt.

Wat je wel kunt doen is hierheen gaan [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
en via de link bij Android Firmware 4.1.1 versie van 12-12-2012
de ROM downloaden.

Deze heb ja dan als backup voor het terugflashen mocht de YARVIK niet je van het zijn.

De Apps kun je met andere software bv Titanium backup of Android Assistant backuppen.



Succes
cozy59
cozy59
Admin

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 07-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware Empty Re: Cherry Model M-1038 op Yarvik Firmware

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum