Tablets 4 All
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  cozy59 ma 07 jan 2013, 07:27

Omdat er veel gebruik gemaakt wordt van Custom ROMS op diverse merken en soorten tabletten, is het soms zoeken in de duisternis voor veel gebruikers. Bij tablets4all willen wij proberen een centraal punt te maken voor informatie en een How To (installatiewijzer) van de diverse Custom Roms.

Als voorzet staat in de sectie ROMS de CM10 en de CM10 MyFluxi staan beschreven t.b.v. Kruidvat tablet M- 906.
Tevens is de link toegevoegd voor de Kruidvat tablet M1038 met de Yarvik ROM.

Het zou natuurlijk super zijn, wanneer andere gebruikers/leden, die hun tablet op een Custom ROM gezet hebben, hiervan hier een instructie (merk, type/model met links naar de benodigde software) willen maken voor andere leden en deze aan te bieden bij de Mods, zodat wij deze hier kunnen publiceren.

cozy59
cozy59
Admin

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 07-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty M728

Bericht  pierre1941 ma 11 feb 2013, 10:35

Inderdaad, dit zou fijn zijn; ik zoek me wild naar een installatie insgtructie voor de Kruidvat M728 cherry waar ik nu de Jelly Bean op heb staan. Maar ik wil graag cyanogenmod terug. Dat is me een keer gelukt, toen ik nog niet JB er op had staan heb ik CM 10 er op gekregen met een instructie voor de Hyundai A7HD maar die doet het nu niet meer. Kennelijk moet je weer iets anders doen of installeren als je JB er op hebt staan. Ik blijf steeds hangen in het opstartscherm van CM; misschien moet er nu een andere compatibility.zip gebruikt worden; ik heb te weing verstand er van om dit te achterhalen.

pierre1941

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-02-13
Leeftijd : 82
Woonplaats : Hoogeloon

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Re: Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  NL_Derek ma 11 feb 2013, 23:17

Fluitje van een cent. Lees gewoon 100 pagina's op tweakers.net en weet je alles Very Happy
Maar ik zal proberen morgen een wat kortere uitleg te geven. In de tussentijd download Cherry Updater 2 van tabletsupport.eu, dat heb je zeker nodig. Ik draai windows XP maar ik geloof Vista en 7 werken ook.

NL_Derek

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Re: Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  pierre1941 di 12 feb 2013, 08:22

NL_Derek schreef:Fluitje van een cent. Lees gewoon 100 pagina's op tweakers.net en weet je alles Very Happy
Maar ik zal proberen morgen een wat kortere uitleg te geven. In de tussentijd download Cherry Updater 2 van tabletsupport.eu, dat heb je zeker nodig. Ik draai windows XP maar ik geloof Vista en 7 werken ook.

nou graag; ik volg tweakers wel maar ook dan lukt het me niet.

pierre1941

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-02-13
Leeftijd : 82
Woonplaats : Hoogeloon

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Re: Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  cozy59 di 12 feb 2013, 09:10

Kijk eens even hier ..................

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] Exclamation
cozy59
cozy59
Admin

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 07-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Re: Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  pierre1941 di 12 feb 2013, 09:18

[quote="cozy59"]Kijk eens even hier ..................



ik ken hem heb hem voor me liggen. Lukt niet met deze handleiding.
Ik loop ook vast bij CWM installeren. Als ik die geinstalleerd heb, heb ik sowieso die novo7 tool nodig; en dan kom ik wel in de recovery maar als dat mis loopt ( en dat loopt al dagen en tientallen keren mis omdat het uiteindelijk resultaat geen cyanogenmod is) dan bljkt dat die CWM weer weg is en moet ik weer eerst livesuit gebruiken om uberhaupt te komn in de tablet.

Heb het net voor de zoveelste keer geprobeerd; wat uiteindelijk het beste is wat me kan over komen is dat ik blijf hangen in het opstarscherm van cyanogenmod. Zover kom ik wel mar waaromhij blijft hangen in dat opstartscherm? Geen idee.


Laatst aangepast door pierre1941 op di 12 feb 2013, 10:10; in totaal 1 keer bewerkt

pierre1941

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-02-13
Leeftijd : 82
Woonplaats : Hoogeloon

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Re: Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  pierre1941 di 12 feb 2013, 09:20

NL_Derek schreef:Fluitje van een cent. Lees gewoon 100 pagina's op tweakers.net en weet je alles Very Happy
Maar ik zal proberen morgen een wat kortere uitleg te geven. In de tussentijd download Cherry Updater 2 van tabletsupport.eu, dat heb je zeker nodig. Ik draai windows XP maar ik geloof Vista en 7 werken ook.

ik draai op windows 8 maar dat werkt wel

pierre, ik zie ui naarhulp

pierre1941

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-02-13
Leeftijd : 82
Woonplaats : Hoogeloon

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty CyanogenMod installeren op een Cherry M-728

Bericht  NL_Derek di 12 feb 2013, 16:36

CyanogenMod installeren op een Cherry M-728

Procedure hieronder heb ik meerdere keer gedaan met Windows XP, en deels ook met W7. Voor W8 zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Procedure:
1. Verzamel alle files:
1a. ROM (M728_120626.zip);
1b. LiveSuit (LiveSuitPack.zip of Livesuit 1.09.7z);
1c. ImgRePacker (imgRePacker.zip);
1d. CherryUpdater2 (Cherry_Tablets_Update_v2.zip),
1e. CM9 of CM10 (cm9_nightly_20120913.zip of cm10_a10_20121011.zip);
1f. Gapps (gapps-ics-20120429-signed.zip of gapps-jb-20121212-signed.zip);
1g. Compatibility (a7hd_compatibility_1.2.0.zip)
2. Gebruik ImgRePacker om je /system partition te vergroten
3. Flash aangepaste ROM met LiveSuit
4. Instaleer CWM met CherryUpdater
5. Kopie CM, gapps en compat naar je tablet (bv op external micro-SD)
6. Reboot recovery
7. Gebruik CWM om de drie bestanden te installeren
... en dan, naar keuze:
8a. geniet van CyanogenMod
8b. bewonder je nieuwe brick

Notities:

1a. Je heb een originele ROM nodig voor ImgRePacker. ROM 20121203 schijnt niet te werken, maar de inhoud wordt sowieso overgeschreven. ROMs op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

1b. LiveSuit heb je nodig voor stap 3 (en eventueel stap 8b ;-)

1c. Je moet je /system partition vergroten. Dit doe je met ImgRePacker; Google of download van [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] er is wat uitleg op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

1d. Cherry Update 2: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

1e. Kan je gewoon rondsnuffelen, bv [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
De nieuwste CM10 ik heb is cm10_a10_20121011.zip; persoonlijk preferer ik CM9 en ik draai cm9_nightly_20120913.zip

1f. Gapps (google apps, copyrighted bij Google dus niet meegenomen in CM) kan je vinden op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] Voor CM10 gebruikt ik gapps-jb-20121212-signed.zip en voor CM9 gapps-ics-20120429-signed.zip (let wel, "jb" is JellyBean, "ics" is IceCreamSandwich).

1g. AFAIK de latest is a7hd_compatibility_1.2.0.zip. Googlen of kijken op:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

2. Ik vond het niet moeilijk, heb mijn system partition vergroot van 307200 (300k) naar 512000 (500k).

3. Uitvoerig beschreven op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

4. Sluit je tablet aan en kies menu 9 en dan 1. CWM is in feite één bestand recovery.img; er zijn veel in omloop en ze werken men of meer goed. De nieuwste ik heb gevonden is 6.0.1.0, zat in een app UpdateMe op PlayStore. De rest van dat app vond ik minder betrouwbaar!

5. Zie "Windows voor Dummies" ofzo.

6. Reboot recovery kan je doen via de knopjes (druk BACK en houd; wacht 10s; druk POWER 10s; laat POWER los; laat BACK los); via CherryUpdater (menu 9 en dan 2); of via een app zoals FastReboot.

7. Gebruik CWM voor "Wipe data/Factory reset", dan installeer de drie bestanden van SD. Dan reboot.

8a. Eerste reboot kan wel traag zijn, wees geduldig.

8b. Gelukkig is het bijna onmogelijk om een M728 te bricken; LiveSuit lijkt altijd te werken. Dit advies komt met garantie tot aan de deur.

Succes ermee!

--- Derek

[Edit 23 paar tikfuutjes]
[Edit 13feb ROM 20121203 werkt niet]


Laatst aangepast door NL_Derek op do 14 feb 2013, 13:44; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : feedback van pierre1941; ROM locatie)

NL_Derek

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Re: Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  pierre1941 di 12 feb 2013, 21:17

Ik heb net met repacker de PC728_RKS7S01_20121203_4.1.1_v0.4rc1.img ook naar 512000 gebracht en die geflasht. Hij start niet op, blijft hangen in het eerste android scherm. Ik zal nu eens gaan proberen met de 120629.

pierre1941

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-02-13
Leeftijd : 82
Woonplaats : Hoogeloon

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Re: Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  NL_Derek di 12 feb 2013, 21:24

Tja ik heb het alleen gedaan met 120626. Maar dat ging foutloos. Ik duim voor je, hou ons op de hoogte! Mocht het nog niet werken, PM mij en ik stuur mijn .img bestand.

NL_Derek

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Re: Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  pierre1941 wo 13 feb 2013, 00:50

NL_Derek schreef:Tja ik heb het alleen gedaan met 120626. Maar dat ging foutloos. Ik duim voor je, hou ons op de hoogte! Mocht het nog niet werken, PM mij en ik stuur mijn .img bestand.


wow wow.. ikke blij het is geluukt ik heb met die andere img het voor elkaar gekregen. Ik heb CM 10 ik ben heel blij dat je me dit gegeven hebt. Ik zou wel dus in de handleiding die 2121203 weglaten. Die deed het niet.
FGeluykkig kon ik alle bestanden goed vinden. Ik denk dat ik steeds een mislukking had omdat ik die partitie niet groter maakt.
Nogmaals mijn hartelijke dank; ik moet te bed nu, het is al veel te laat.

pierre1941

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-02-13
Leeftijd : 82
Woonplaats : Hoogeloon

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Custom Rom voor DIFRNCE DIT7010

Bericht  erikR zo 07 dec 2014, 21:04

Sad Hallo ik ben al een hele avond bezig om voor de tablet van mijn dochtertje een customRom te vinden. Het is een DIFRNCE DIT7010. Leuk apparaat maar geen Google Play mogelijkheid!!

Mega irritant!!! Dus internet en Google geraadpleegd maar tot op heden zonder enig resultaat. Nu hoop ik dat er een paar mensen hierzo zitten die wel weten hoe ik het kan krijgen, of anders weten waar ik het kan vinden? Is er anders een algemene custom Rom voor het apparaat? ik heb Cyanogenmod geprobeerd maar helaas!!!

Alvast enorm bedankt !!!

erikR

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 07-12-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten. Empty Re: Gezocht: Instructies Installatie Custom ROMS op diverse tabletten.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum